Kontakta oss

Många av dina ärenden kan du lösa via våra e-tjänster. Om du har enklare frågor kan du chatta med oss. Behöver ditt ärende tas via telefon kan du ringa under en dag och tid när telefonkön är som kortast.

ikonbild för frågor och svar - ett frågetecken

Detta kan du göra själv

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna vi får och vad du kan göra själv. Du kan till exempel få svar rörande pågående ärenden, handläggningstider och information om din egen eller annans fastighet.


ikonbild för våra e-tjänster - siluett av en person

Våra e-tjänster

Under Självservice har vi samlat våra e-tjänster, både för dig som privatperson och företagare. Via Min sida kan du nå uppgifter om dina fastigheter och gå direkt till våra e-tjänster.


ikonbild för chatt - två pratbubblor

Chatta med oss!

Få svar på dina frågor direkt i vår chatt.
Våra öppettider är vardagar 9-16.


ikonbild för att mejla till oss - ett kuvert

Mejla oss!

Få svar på dina frågor genom att mejla oss på kundcenter@lm.se


ikonbild för att ringa till oss - en telefonlur

Ring oss!

Få svar på dina frågor genom att ringa till oss på 0771 - 63 63 63. Våra telefontider är vardagar 9-16.


ikonbild för våra kontor och adresser - ett hus

Våra kontor och adresser

På ditt lokala kontor kan du lämna in eller ta del av allmänna handlingar. Hitta adresser, öppettider och info om våra kontor.


Förkorta din tid i telefonkön

Om ditt ärende behöver tas via telefon kan du ringa under en dag och tid när telefonkön är som kortast. Klicka på bilderna för att förstora dem.

Stapeldiagram som visar veckodagarna. Varje dag har en stapel i rött, orange eller grönt. Måndag och tisdag har röda staplar, onsdag och fredag har orangea staplar, torsdag har grön stapel.
På torsdagar är telefonkön som kortast, följt av onsdagar och fredagar.
Stapeldiagram som visar tider under dagen. Varje timme är röd, orange eller grön. 9-10 och 13-14 är röda. 10-11 och 15-16 är gröna. 11-12 och 14-15 är orangea.
Mellan kl. 10-11 och 15-16 är telefonkön som kortast.