Ekonomihandläggare, Gävle

Ekonomihandläggare, Gävle

Din roll hos oss

I rollen som ekonomihandläggare kommer du arbeta med ekonomisupport via mejl och telefon. Inom supporten svarar vi även på frågor från externa kunder och leverantörer.

Du kommer att ingå i enhet Ekonomiadministration där vi har ett gemensamt ansvar för exempelvis hantering, kontering samt betalning av leverantörsfakturor. Vi upprättar kundfakturor och attestblanketter, bokför inbetalningar, sköter kravhantering och anståndsansökningar, sorterar och hanterar inkommande post och påminnelser samt bidrar till myndighetens månads- och årsbokslut. Inom enheten hanteras även administration av stämpelskatt och expeditionsavgifter gällande inskrivningsärenden, till exempel lagfart och inteckningar.

Vi tillämpar ett teambaserat arbetssätt där du kan utvecklas i din roll och bidra till ständiga förbättringar genom teamöverskridande arbete.

Din profil

Du har en 3-årig gymnasieutbildning inom relevant område eller yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare har du en gedigen yrkeserfarenhet av ekonomiadministrativa uppgifter då tjänsten innefattar avstämningar samt grundläggande bokföring.

Önskvärt är att du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom statlig myndighet samt har arbetat i ekonomisystemet Unit4 Business World (UBW, Agresso).

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du som person är noggrann och strukturerad, värdesätter samarbete, är lösningsorienterad samt har förmåga att leverera enligt deadlines. Du är bra på att bygga och underhålla relationer med såväl interna som externa kunder och ditt sätt att arbeta genomsyras av ditt lugn och förmåga till långsiktigt engagemang.

Övrig information

På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.

Hos oss har du möjlighet att utföra arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Det är verksamheten och gällande regelverk som styr. Vi kallar det den hybrida arbetsplatsen.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.

Urval sker löpande under ansökningstiden.

Om Lantmäteriet

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

Våra myndighetsgemensamma enheter levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdag:
Ansök här
Referensnummer: C118886-2022-40

Anställningsvillkor

Tjänsteort: Gävle
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Kontaktpersoner

Ingalill Lindholm
Enhetschef
Telefon: 026-63 32 85

Fackliga företrädare

Joela Ljung
ST inom Lantmäteriet
Telefon: 026-63 35 03
Frank Werle
Lantmäteriakademikerna/SACO
Telefon: 026-63 35 33

Dela sidan