Verksamhetsstrateg Fastighetsinformation, Gävle

Verksamhetsstrateg Fastighetsinformation, Gävle

Din roll hos oss

Som verksamhetsstrateg inom Fastighetsinformation ansvarar du för enhetens utvecklingsplan med tillhörande dokumentation. Du kommer även att vara enhetens representant i utvecklingsforum och andra forum som avhandlar utvecklingsfrågor. Tjänsten innebär medverkan vid bemanning av projekt, i samråd med resursägare vid enheten, och du kan även komma att bemanna rollen som projektägare. I rollen ingår även arbete med säkerhetsfrågor, som utförs i samarbete med strategichef vid enheten.

Din profil

Vi söker dig som har förmåga att hålla ihop och samordna enheten Fastighetsinformations samlade utvecklings- och säkerhetsarbete. Du har ledarerfarenhet och en för rollen relevant högskoleexamen, alternativt arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Du har även erfarenhet av arbete med utvecklingsfrågor och kunskap i planering och utförande av utvecklingsprojekt.

För att nå framgång i rollen krävs kunskaper i både säkerhets- och sekretesslagstiftning. Du har även kunskap och erfarenhet av att arbeta med säkerhetskänslig information samt har kunskap och erfarenhet om dess hantering. Det är meriterande om du har erfarenhet av styrgruppsarbete samt Lantmäteriets säkerhetsarbete.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som har god förmåga att utifrån verksamhetens behov förstå vad som krävs och behövs gällande utveckling och säkerhetsfrågor. Du har förmåga att leda utan att vara chef och kan på ett tydligt och pedagogiskt sätt beskriva vad som behöver göras. Ditt arbete präglas av att du är noggrann och trygg. Du besitter god samarbetsförmåga och bjuder in till delaktighet, samtidigt som du är lyhörd och visar tillit till dina kollegors bidrag i arbetet. Du är målinriktad och arbetar med god framförhållning för att i god tid kunna hantera förändrade omständigheter. 

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning med tillhörande säkerhetssamtal kommer att göras i samband med anställning.

Övrig information

Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft.

Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs

För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Vi önskar att du inte bifogar något foto till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Om Lantmäteriet

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
För att hus, broar och vägar ska kunna byggas behövs kunskap om Sveriges geografi och fastigheter. Genom att kartlägga verkligheten och tillhandahålla aktuell information om landets topografi och infrastruktur bidrar du därför till grunden för ett hållbart och fungerande samhälle.

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdag:
Ansök här
Referensnummer: C221025-2024-31

Anställningsvillkor

Tjänsteort: Gävle
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Fackliga företrädare

Elisabeth Jansson
SACO-S Lantmäteriet
Telefon: 026-63 30 02
Helena Björnström
ST inom Lantmäteriet
Telefon: 0980-670 35

Dela sidan