Våra lediga jobb

Handläggare inom Fastighetsinskrivning, Skellefteå

Handläggare inom Fastighetsinskrivning, Skellefteå

Din roll hos oss

I din vardag kommer du hantera ärenden som varierar i omfattning och komplexitet, vissa är enkla och snabba medan andra tar mer tid. Du analyserar och bedömer olika typer av underlag, begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med privatpersoner och organisationer. Med stöd av lagar och regler gör du bedömningar och fattar beslut. I ditt arbete ingår muntlig och skriftlig kontakt med privatpersoner, organisationer och andra myndigheter.

Tillsammans med teamet planerar du din egen arbetsdag och driver dina ärenden både självständigt och i samverkan med andra. Arbetet är kvalificerat och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Du kan även delta i olika förbättrings- och utvecklingsuppdrag parallellt med dina vanliga arbetsuppgifter.

Din profil

Dina personliga egenskaper är en förutsättning för att lyckas i det här jobbet. Vi arbetar i team så det är viktigt att du kan arbeta bra tillsammans med andra. Du behöver vara lyhörd, lösningsfokuserad och flexibel. Du har förmåga att arbeta efter mål och göra vad som krävs för att uppnå dem på ett strukturerat sätt. För tjänsten är det även viktigt att du kan se helheten och att du brinner för ständiga förbättringar samt har ett eget driv där du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter.

Vi söker dig som har en avslutad treårig gymnasieutbildning samt relevant högskolekurs som vi anser är lämplig, exempelvis inom civilrätt och fastighetsrätt eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Har du erfarenhet av handläggning och beslutsfattande inom offentlig verksamhet eller arbetslivserfarenhet inom bank-, finans- eller mäklarsektorn är det meriterande. Det är även meriterade om du har en högskoleutbildning eller KY/YH-utbildning inom relevant område.

Övrig information

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft. Tillsammans arbetar vi för vår vision: Säkert, snabbt och tillgängligt om ägandet och platsen. Hos oss har du möjlighet att utföra arbetsuppgifter till viss del på annan plats än kontoret.

Ansök genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen. Frågor om systemet ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693.

Urval sker under ansökningstiden.

Vi har inget intresse av ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Om Lantmäteriet

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

I Sverige finns 3,36 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss bidrar du till att säkra ägandet av Sveriges fastigheter genom att informationen i fastighetsregistret är riktig. Ditt arbete lägger grunden till en fungerade kredit-och fastighetsmarknad.

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdatum:
Ansök här
Referensnummer: C99726-2022-16

Anställningsvillkor

Tjänsteort: Skellefteå
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Kontaktpersoner

Magdalena Jonsson
Funktionschef
Telefon: 0910-718693

Fackliga företrädare

Tommie Widmark
ST inom Lantmäteriet
Telefon: 0910-725568
Maria Lind
Lantmäteriakademikerna/SACO
Telefon: 0910-72 55 64
Handläggare inom Fastighetsinskrivning, Skellefteå

Dela sidan