Hoppa till sidans innehåll
Other languagesLanguages Lättläst Teckenspråk Min sida
Upphandlare inom IT, flexibel arbetsort

Upphandlare inom IT, flexibel arbetsort

Vi erbjuder dig

Lantmäteriets upphandlingsfunktion befinner sig i en utvecklingsfas och vi söker nu efter någon som kan bidra till att effektivisera vårt upphandlingsarbete. Vi söker dig som har en bakgrund inom juridik, inköp eller IT och är driven, har känsla för affärer samt vill vara med att utveckla IT-inköp på en av Sveriges modernaste myndigheter.

I den här rollen kommer du självständigt driva upphandlingar och leda kategoriinitiativ inom IT-området. Området innefattar allt från hårdvara och licenser till konsulttjänster. Arbetet bedrivs oftast under projektliknande former på uppdrag av Lantmäteriets IT-verksamhet. Du driver/deltar i hela inköpsprocessen, från analys och strategi till upphandling och avtalsuppföljning.

Övrigt arbete består bland annat av att bidra till utvecklingen av inköpsarbetet på myndigheten och att följa utvecklingen inom området. Du planerar, organiserar och prioriterar själv ditt arbete, men samarbetar också i team med inköpsfunktionens övriga medarbetare. Vi ger alla medarbetare stort förtroende och tillit och du förväntas bidra till de mål som sätts på verksamheten och vår gemensamma trivsel.

Din profil

Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning inom juridik, IT eller ekonomi alternativt annan relevant utbildning som vi bedömer likvärdig. Vi ser att du har flerårig arbetslivserfarenhet inom relevant område. Du har goda generella kunskaper om IT och en god teknisk förståelse. För arbetsuppgifterna är det viktigt att du kan kommunicera på svenska på ett tydligt och konstruktivt sätt, både muntligt och skriftligt.

Det är meriterande om du har arbetat som upphandlare eller med upphandlingsarbete och har förståelse för svensk upphandlingslagstiftning. Det är även meriterande om du har arbetat med kategoristyrning, verksamhetsutveckling, projektledning och/eller kravhantering/kravformulering.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du som person är strukturerad, stabil, trygg, samarbetsorienterad och lösningsorienterad. Du trivs med att driva dina ärenden självständigt samtidigt som du tycker om att leda grupper inom dina projekt och att arbeta i olika konstellationer. Du är en tydlig kommunikatör och ger vägledning och stöd till verksamheten i olika delar av inköpsprocessen.

Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att du måste vara svensk medborgare samt att en säkerhetsprövning med tillhörande säkerhetssamtal kommer att göras i samband med anställning.

Övrig information

På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.

Hos oss har du möjlighet att utföra arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Det är verksamheten och gällande regelverk som styr. Vi kallar det den hybrida arbetsplatsen.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.

Urval sker löpande under ansökningstiden.

Om Lantmäteriet

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

Våra myndighetsgemensamma enheter levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.

Dela sidan

Upphandlare inom IT, flexibel arbetsort

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdatum:
  Ansök här  
Referensnummer:
C94318-2022-27

Anställningsvillkor

Tjänsteort:
Ospecificerad kommun (Sverige)
Omfattning:
Heltid
Antal tjänster:
1
Anställningsform:
Tillsvidareanställning

Kontaktpersoner

Daniel Pereira
TF Funktionschef inköp
Telefon: 026-63 32 55

Fackliga företrädare

Lars Malmevik
Lantmäteriakademikerna/SACO
Telefon: 026-63 39 48
Maria Sälg
ST inom Lantmäteriet
Telefon: 026-634819