Hoppa till sidans innehåll
Other languagesLanguages Lättläst Teckenspråk Min sida
Handläggare inom Fastighetsinskrivning - vikariat, Gävle

Handläggare inom Fastighetsinskrivning - vikariat, Gävle

Vi erbjuder dig

Back Office är en stöd- och specialistfunktion inom Fastighetsinskrivningen som består av tre team. Här ingår team Förlorade pantbrev som ansvarar för dödning av förkommen handling. Verksamheten styrs i stor utsträckning av lagar och regler. Arbetet innefattar ett självständigt ställningstagande och beslutsfattande och utförs i team med gemensamma mål.

I uppdraget ingår kundservice till allmänheten, banker, mäklare och andra myndigheter. Kontakten med olika aktörer inom fastighetsmarknaden är omfattande och sker via telefon och e-post.

Nu söker vi en vikarie som kan hjälpa oss med vårt arbete under perioden 1 september 2022 till 1 september 2023.

Din profil

Vi söker dig med slutförd gymnasieutbildning, gärna påbyggd med relevant utbildning, som till exempel högskolekurser inom ekonomi eller juridik. Alternativt har du motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. För arbetsuppgifterna krävs mycket god förmåga att kunna uttrycka sig väl på svenska i både tal och skrift. Du bör även ha erfarenhet av kundbemötande, det vill säga har jobbat med kundservice och gärna via telefon. Eftersom arbetsuppgifterna i hög grad utförs med hjälp av dator så krävs god datorvana.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom banksektor, offentlig sektor, eller som fastighetsmäklare eller mäklarassistent. Det är även meriterande om du genom ditt arbete har tillskansat dig kunskap om pantbrev.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du som person är lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Du ska också vara serviceinriktad, noggrann och väl medveten om mål och kvalitet. Du planerar och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt och har förmåga att väga samman komplex information och visar omdöme i ditt agerande och beslutsfattande. Du samarbetar genom att relatera till andra personer på ett lyhört och smidigt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändring. Du har också lätt för att både självständigt och fatta beslut utifrån givna ramar.

Övrig information

På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.

Hos oss har du möjlighet att utföra arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Det är verksamheten och gällande regelverk som styr. Vi kallar det den hybrida arbetsplatsen.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.

Urval sker löpande under ansökningstiden.

Om Lantmäteriet

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

I Sverige finns 3,36 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss bidrar du till att säkra ägandet av Sveriges fastigheter genom att informationen i fastighetsregistret är riktig. Ditt arbete lägger grunden till en fungerade kredit-och fastighetsmarknad.

Vid landets inskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart och inteckningar med mera. Våra drygt 200 medarbetare handlägger ungefär en miljon ärenden per år. Verksamheten bedrivs på nio orter där funktionen Back Office, stab och ledning är stationerade i Gävle. Fastighetsinskrivningen bedriver ett omfattande förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet.

Dela sidan

Handläggare inom Fastighetsinskrivning - vikariat, Gävle

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdatum:
  Ansök här  
Referensnummer:
C96286-2022-11

Anställningsvillkor

Tjänsteort:
Gävle
Omfattning:
Heltid
Antal tjänster:
1
Anställningsform:
Tidsbegränsad anställning

Kontaktpersoner

Björn Olander
Funktionschef
Telefon: 026-63 33 54

Fackliga företrädare

Daniel Malm
Lantmäteriakademikerna/SACO
Telefon: 0611-259 10
Fredrik Häggström
ST inom Lantmäteriet
Telefon: 0910-72 55 63