
Här hittar du som medarbetare på Lantmäteriet information och länkar för åtkomst hemifrån eller utanför Lantmäteriets nät.
Återställa lösenord
Har du glömt ditt lösenord eller har lösenordet gått ut? Då kan du kan själv återställa lösenordet.
Så här ändrar du ditt lösenord när du är uppkopplad mot ett externt nätverk, utanför Lantmäteriets kontor:
- Gå in på http://reset.lm.se/ (nytt fönster)
- Klicka på "Glömt lösenordet".
- Ange ditt användarnamn och ange din e-postadress.
- Klicka på "Fortsätt" för att säkerhetskoden ska skickas.
SLM: Den skickas till dig på SMS till ditt jobbnummer.
KLM: Den skickas till den e-post du har registrerad hos Lantmäteriet. - Skriv in koden i rutan och klicka på "Kontrollera kod".
- Klicka på "Fortsätt".
- Välj ett nytt lösenord.
- Klicka på "Ändra lösenord".
För att logga in på din Lantmäteridator första gången efter lösenordsbytet krävs det att datorn är uppkopplad på ett Lantmäterikontor eller via VPN om du är utanför Lantmäteriets nätverk.
Distansarbete
Här hittar du länkar, verktyg och aktuell information för dig som arbetar på distans mot Lantmäteriet.
Läs mer om distansarbete
E-post via webmail
Via webmail kan du läsa och skicka e-post från valfri dator eller telefon med internetåktomst.
Anslut till webmail.lm.se (nytt fönster)
Personuppgiftsincident
Under arbetstid så anmäler man personuppgiftsincidenter till Service Desk.
Utanför arbetstid så anmäler man personuppgiftsincidenter till Lantmäteriets Tjänsteman i beredskap (TIB) på Telefon: 072-204 48 83
Kontakta Service Desk
Telefon: 020-43 00 22
Telefon från utlandet: +4626-63 30 20
Öppettider: Måndag-fredag kl. 7-16