Kontakt

Behöver du hjälp? Vår support för Nationella geodataplattformen är tillgänglig för att svara på frågor och reda ut problem. 

Se om svaret på din fråga finns bland vanliga frågor och svar om Nationella geodataplattformen längre ner på den här sidan.

Kontakta supporten för Nationella geodataplattformen

Starta kontaktformuläret genom att först välja om du kontaktar oss i rollen som konsument, producent eller deltagare.

*) markerar obligatoriska fält

Om ni behöver ett nytt lösenord till Geotorget, gå till Geotorget beställning (nytt fönster), klicka på logga in och sedan Glömt lösenord.

På sidan för Nationell geodataplattform ser ni vilka som har tecknat producentavtal och vilka datamängder dom finns tillgängliga.

Observera att formuläret nollställs efter 20 minuters inaktivitet.

Det här händer efter att du skickat in din fråga till oss

Bild som beskriver supportprocessen för nationell geodataplattform. Ingång till  supporten beskrivs, kontakt via formulär. Beroende på fråga kopplas man till vår interna eller externa support. Extern support hanterar frågor kring datamängd, intern kring tjänsten.
Supportprocess för Nationell geodataplattform. Klicka på bilden för större format.

Regionala geodatasamordnare för kommuner

Lantmäteriets regionala geodatasamordnare (pdf, nytt fönster) finns tillgängliga för kommuner rörande frågor kring Smartare samhällsbyggnad och den Nationella geodataplattformen.

Kontaktuppgifter till supporten för Nationella geodataplattformen

Telefon: 026-63 36 00

Öppet vardagar kl. 9-12

Nationella geodataplattformens serviceåtagande

Här hittar du beskrivning kring serviceåtagande gällande den Nationella geodataplattformen (pdf, nytt fönster).