Handläggare Kundcenter, Gävle

Handläggare Kundcenter, Gävle

Din roll hos oss

Vi söker dig som brinner för kunden! Du som har ett driv framåt och är peppad på att utvecklas tillsammans med oss. Är du en av dem och dessutom vill vara med och fortsätta leverera mycket hög kundnöjdhet i vårt kundcenter, då kanske du är vår blivande medarbetare.

Som handläggare i vårt kundcenter kommer du hantera kunder via telefon och mejl på vår första linje. Dina arbetsuppgifter innebär att besvara frågor, vägleda och ge information om Lantmäteriets verksamheter, produkter och tjänster. Du arbetar enligt processer, villkor och regler till exempel offentlighetsprincipen. I arbetsuppgifterna ingår att arbeta i flera verksamhetssystem och hantera stora ärendeflöden. När du arbetar i kundcenter är du schemalagd under kontorstid.

Din profil

Vi vill att du som söker har gymnasieexamen och erfarenhet i närtid från arbete inom kundcenter eller kontaktcenter. Du har god datorvana av Officepaket och lätt att jobba i och lära dig nya IT system. Du har även god förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande med god förmåga att kommunicera på engelska i både tal och skrift samt erfarenhet av att arbeta inom statlig organisation. Vidare är det meriterande om du har påbyggnadsutbildning som är relevant inom vårt verksamhetsområde.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är serviceinriktad och hjälpsam med ett professionellt bemötande, oavsett kund. Du har en förmåga att på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt förklara begrepp och processer som inte är vanliga för våra kunder. Du är även strukturerad och arbetar bra i process efter uppsatta villkor och regler i kombination med en lyhördhet att hitta prestigelösa möjligheter och lösningar. Du använder din goda kommunikativa förmåga till att samarbeta samt skapa och vidmakthålla goda relationer.

Övrig information

På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen.

Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft.

Som medarbetare på Lantmäteriet ger vi dig förutsättningar att kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs

För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693.

Urval sker löpande under ansökningstiden.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Om Lantmäteriet

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

I Sverige finns 3,36 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss bidrar du till att säkra ägandet av Sveriges fastigheter genom att informationen i fastighetsregistret är riktig. Ditt arbete lägger grunden till en fungerade kredit-och fastighetsmarknad.

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdag:
Ansök här
Referensnummer: C172742-2024-1

Anställningsvillkor

Tjänsteort: Gävle
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 3
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Kontaktpersoner

Ida Cavallin
Funktionschef Kundcenter Gävle
Telefon: 026-63 35 82

Fackliga företrädare

Daniel Malm
SACO-S Lantmäteriet
Telefon: 0611-259 10
Patrik Lavefjord
ST inom Lantmäteriet
Telefon: 026-63 38 27

Dela sidan