Languages Lättläst Teckenspråk

Lantmäteriet tog hem titeln Årets Employer Branding-företag 2018

04 oktober 2018

Lantmäteriet är årets Employer Branding-företag 2018. HR-direktör Marie Stålnacke kunde under onsdagen hämta hem utmärkelsen som är ett resultat av Lantmäteriets långsiktiga arbete med att positionera sig som en attraktiv arbetsgivare.

- Det är välförtjänt! säger hon.

Priset delades ut vid företaget Universums gala Talent Excellence Awards 2018 på Vasateatern i Stockholm.

Motiveringen till priset är följande: Lantmäteriet som myndighet har strukturerat arbetat för att vara en attraktiv arbetsgivare under en längre tid och når genom detta, stabila och uppåtgående resultat. Man vinnlägger sig om att visa upp den bredd av möjligheter som finns inom myndigheten för unga människor samt den kultur som genomsyrar myndigheten. Det är svårt att tala om denna myndighet utan att nämna Lantmäteriambassadörerna Lukas Petré och Annelie Hörberg som är drivande utåt i frågorna. Vi tror därför att arbetet på denna myndighet kan inspirera många andra. Universum Communications vill därför utnämna Lantmäteriet, till Årets Employer Branding-företag 2018.

Vad är det då Lantmäteriet som arbetsgivare kan erbjuda?

Marie Stålnacke:

- Hos oss kan du göra samhällsnytta. Det ger oss ett stort försprång, framför allt gentemot den privata sektorn.

Se inslaget från prisutdelningen!