På Lantmäteriets webbplats används kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig som besökare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Läs mer om kakor och hur vi använder dem.

 

Ändra uppgifter om din samfällighetsförening

Här finns information om hur du ska göra om du vill ändra vissa uppgifter som rör din samfällighetsförening, och vem du ska kontakta eller skicka uppgifterna till.

  • Hur ändrar man andelstalen i den gemensamhetsanläggning som samfällighetsföreningen förvaltar?

  • Ändring av uppgifter i Samfällighetsföreningsregistret

  • Vilka handlingar ska skickas in vid en styrelseändring eller adressändring?

  • Vilka handlingar ska skickas in vid stadgeändring?

  • Vad kostar det?

  • Var hittar jag blanketten "Ändringsanmälan"?

  • Tar ni emot ändringsanmälan både via e-post och vanlig post?

  • Hur gör jag om jag har skyddad identitet?

Dela den här sidan med andra

Förnyelselagen

Har du ett avtalsservitut som är äldre än 50 år?

Vi tänker städa Fastighetsregistret. Begär förnyelse om du vill ha kvar ditt gamla servitut.

Läs mer

DRK-avtal

Träffar om nya DRK-avtal

Lantmäteriet bjuder in kommunföreträdare till informationsmöten om nya avtalen kring digital registerkarta.

Läs mer om var du träffar oss

Samfälligheter

Årsmöte i din samfällighetsförening?

Har ni ändrat styrelsemedlemmar eller fastställt nya stadgar? Ändringar i föreningen ska anmälas till oss.

Läs mer

Taxeringsuppgifter

Dags att deklarera?

Har du sålt en fastighet under 2017? Så här tar du reda på fastighetens ingångsvärde.

Läs mer

Planera i samverkan - spara resurser

Redovisa era planer för Flygfoto och laserskanning

Kommuner och övriga organisationer - Varför dubbeljobba om vi kan samarbeta?

Läs mer om tjänsten där ni kan bidra.