På Lantmäteriets webbplats används kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig som besökare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Läs mer om kakor och hur vi använder dem.

 

Lättläst

Vi gör underlag för kartor, sätter gränserna och säkrar ägandet av fastigheter. Hos oss kan du få information och dokumentation om Sveriges geografi och fastigheter.

Du kan också få hjälp med att stycka av en tomt

eller ändra markgränser.

Det är till oss du vänder dig för att ändra ägare på ditt hus eller din mark.

Vi ser även till att ditt ägande registreras i Fastighetsregistret.

Välkommen att kontakta oss.

Dela den här sidan med andra

Samfälligheter

Årsmöte i din samfällighetsförening?

Har ni ändrat styrelsemedlemmar eller fastställt nya stadgar? Ändringar i föreningen ska anmälas till oss.

Läs mer

Taxeringsuppgifter

Dags att deklarera?

Har du sålt en fastighet under 2017? Så här tar du reda på fastighetens ingångsvärde.

Läs mer

Planera i samverkan - spara resurser

Redovisa era planer för Flygfoto och laserskanning

Kommuner och övriga organisationer - Varför dubbeljobba om vi kan samarbeta?

Läs mer om tjänsten där ni kan bidra.

Förnyelselagen

Har du ett avtalsservitut som är äldre än 50 år?

Vi tänker städa Fastighetsregistret. Begär förnyelse om du vill ha kvar ditt gamla servitut.

Läs mer