På Lantmäteriets webbplats används kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig som besökare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Läs mer om kakor och hur vi använder dem.

 

Lättläst

Vi gör underlag för kartor, sätter gränserna och säkrar ägandet av fastigheter. Hos oss kan du få information och dokumentation om Sveriges geografi och fastigheter.

Du kan också få hjälp med att stycka av en tomt

eller ändra markgränser.

Det är till oss du vänder dig för att ändra ägare på ditt hus eller din mark.

Vi ser även till att ditt ägande registreras i Fastighetsregistret.

Välkommen att kontakta oss.

Dela den här sidan med andra

Kartor

Skriv ut din egen sportlovskarta!

Zooma, panorera, ladda hem och skriva ut din egen kartbok i skala 1:50 000.

Läs mer

Kundundersökning

Vad tycker du om Lantmäteriet?

Berätta genom att svara på några frågor och var med i utlottning av biobiljetter! Tack för hjälpen!

Till kundundersökningen

Taxeringsuppgifter

Dags att deklarera?

Har du sålt en fastighet under 2016? Så här tar du reda på fastighetens ingångsvärde.

Läs mer

Förnyelselagen

Har du ett avtalsservitut som är äldre än 50 år?

Är det fortfarande aktuellt?
Då kan inskrivningen behöva förnyas senast 2018. Officialservitut berörs ej.

Läs mer

Sommarjobb

Sök sommarjobb hos oss

Är du intresserad av att söka sommarjobb på Lantmäteriet? Skicka ditt CV till oss senast 28 februari.

Läs mer

Lediga jobb

Erfaren lantmätare? Välkommen till oss!

Vi söker dig som gillar att fatta beslut och som vill utveckla din spetskompetens. Hos oss får du det.

Läs mer

Fastighetsbildning

Lantmäteriet upphör med delar av sin uppdragsverksamhet

1 januari 2017 upphör delar av uppdragsverksamheten. Resurser styrs istället till lantmäteriförrättningar.

Läs om beslutet