På Lantmäteriets webbplats används kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig som besökare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Läs mer om kakor och hur vi använder dem.

 

Lättläst

Vi gör underlag för kartor, sätter gränserna och säkrar ägandet av fastigheter. Hos oss kan du få information och dokumentation om Sveriges geografi och fastigheter.

Du kan också få hjälp med att stycka av en tomt

eller ändra markgränser.

Det är till oss du vänder dig för att ändra ägare på ditt hus eller din mark.

Vi ser även till att ditt ägande registreras i Fastighetsregistret.

Välkommen att kontakta oss.

Dela den här sidan med andra

Lediga jobb

Erfaren lantmätare? Välkommen till oss!

Vi söker dig som gillar att fatta beslut och som vill utveckla din spetskompetens. Hos oss får du det.

Läs mer

Nya höjddata

Har du behov av uppdaterade höjddata?

Nu finns vår nya produkt - Ytmodell från flygbilder.

Läs mer om produkten

Fastighetsbildning

Lantmäteriet upphör med delar av sin uppdragsverksamhet

1 januari 2017 upphör delar av uppdragsverksamheten. Resurser styrs istället till lantmäteriförrättningar.

Läs om beslutet

Geodata

Inspelning och presentationer från Geodataseminariet

Nu kan du ta del av webbsändningen och presentationerna från geodataseminariet den 1 december.

Se mer på Geodata.se

Förnyelselagen

Har du ett avtalsservitut som är äldre än 50 år?

Är det fortfarande aktuellt?
Då kan inskrivningen behöva förnyas senast 2018. Officialservitut berörs ej.

Läs mer