På Lantmäteriets webbplats används kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig som besökare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Läs mer om kakor och hur vi använder dem.

 

Handläggare, Uddevalla

Referensnummer: 302-2017/3294

Är du vår nya medarbetare som vill delta i resan mot våra framtida mål? Lantmäteriet Fastighetsinskrivning söker handläggare till vårt kontor i Uddevalla

Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!

Vi behöver nya medarbetare som kan delta i Lantmäteriets utveckling och aktivt bidra till ökad kundservice. Vi är inne i en period av ökad digitalisering, vilket innebär att vi behöver medarbetare med nya tankesätt och infallsvinklar.
Vi ska underlätta för våra kunder så att de kan göra rätt från början, förbättra vårt språk och vara mer kommunikativa. Kunderna ska få ta del i var deras ärenden befinner sig i våra processer.
För att leva upp till vår myndighets värdegrund service, öppenhet och handlingskraft förväntas våra medarbetare att uppnå resultat, utveckla och vara delaktiga.

Division Fastighetsinskrivning söker nu handläggare till kontoret i Uddevalla. Kontoret i Uddevalla består av cirka 35 medarbetare med olika yrkesbakgrund och arbetsuppgifter.

Arbetsuppgifter

Arbetet består av kundservice som omfattas av handläggning av inskrivningsärenden, som vanligtvis innefattas av att bevilja ansökningar, samt all kontakt ut mot våra kunder. Du kommer att ha kontakt med fastighetsmäklare, privatpersoner, banker och andra aktörer på fastighetsmarknaden samt lämna upplysningar till allmänheten. Kontakterna sker såväl skriftligt som muntligt. Du arbetar teambaserat mot givna mål med fokus på ärendegenomströmning.

Tjänsten avser tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Kvalifikationer

Du har minst 3-årig gymnasieutbildning, helst påbyggd med någon ytterligare relevant utbildning, exempelvis högskolekurser inom civilrätt och fastighetsrätt. Alternativt har du praktisk erfarenhet av kundservice inom exempelvis bank, försäkring och mäkleri.

Personliga egenskaper
Värdefulla personliga egenskaper för arbetet är förmåga att arbeta effektivt utan åsidosättande av en säker handläggning, med målfokus och mod att självständigt fatta beslut. Du behöver också ha förmåga att agera, prioritera och behålla lugnet vid arbete under tidspress.
Då du kommer att arbeta processorienterat är det viktigt att du kan bemöta och samarbeta med kollegor och kunder på ett professionellt sätt, att du har ett personligt driv och vilja att ge god service och information så att vi kan bevilja ansökningar som kommer in till oss.
Det är viktigt att du kan bidra med god service till allmänheten och har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Vi ser även att du gärna har erfarenhet av att arbeta med ständiga förbättringar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontakta oss

Om du vill veta mer så kontakta gärna funktionschef Anneli Vinneby, telefon 0522-51 84 73-. Fackliga företrädare för Lantmäteriakademikerna/SACO, Ulrika Nilsson, telefon 0381-66 26 73 och för ST inom Lantmäteriet, Helene Andersson, telefon 0522-65 62 39. Våra e-postadresser är anneli.vinneby@lm.se, ulrika.nilsson@lm.se och helene.andersson@lm.se.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Övrig information

Om Fastighetsinskrivningen

Vid landets sju inskrivningskontor hanteras ansökningar om lagfart, inteckningar m.m. Våra 200 medarbetare handlägger ungefär 800 000 ärenden om året. I handläggningen ingår tillämpning av ett brett spektrum av lagar och förordningar främst inom civilrättens område. Verksamheten bedrivs på sju orter med ledning och central stab och Back Office-enheten i Gävle. Fastighetsinskrivningen bedriver ett omfattande utvecklings- och förändringsarbete inriktat på effektivitet, enhetlighet och rättssäkerhet.

Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Du följer väl oss på Facebook och LinkedIn?

Ansökan

Du ansöker via länk nedan. Om du istället väljer att skicka ansökan per brev, märk då kuvertet och ansökan med referensnummer 302-2017/3294, senast 2017-08-18. Postadressen till oss är Lantmäteriet, 801 82 Gävle. Handlingar per brev skannas. För att skärmbilden av handlingarna inte ska bli svårlästa ber vi dig så långt som möjligt undvika kraftiga färger som bakgrund eller mörkt skuggad bakgrund.



Dela den här sidan med andra

Digitalt först

Smartare samhällsbyggnadsprocess

Se resultatet från Society hack i Almedalen där deltagarna tog sig an utmaningar kring Digitalt först.

Lantmäteriet i Almedalen 2017

Svensk geoprocess

Geodataspecifikationer på remiss

Från 15 juni till 15 september kan du lämna synpunkter på dokumenten.

Läs nyheten

Spridningstillstånd

Ska du filma eller fotografera från drönare?

Tänk på att du fortfarande behöver spridningstillstånd för att sprida bilder och filmer tagna från luften.

Läs mer och ansök

Kartor

Skriv ut din egen kartbok!

Zooma, panorera, ladda hem och skriv ut din egen kartbok i skala 1:50 000.

Läs mer

Förnyelselagen

Har du ett avtalsservitut som är äldre än 50 år?

Är det fortfarande aktuellt?
Då kan inskrivningen behöva förnyas senast 2018. Officialservitut berörs ej.

Läs mer