På Lantmäteriets webbplats används kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig som besökare. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Läs mer om kakor och hur vi använder dem.

 

Handläggare Ärendemottagning, Gävle

Referensnummer: 302-2017/1163

Lantmäteriet söker handläggare Ärendemottagning till kontoret i Gävle.

Vill du utveckla morgondagens Sverige och bidra till samhällsnyttan?
Lantmäteriet finns i hela landet och arbetar i teknikens framkant. Vi ansvarar för fastighetsindelningen i Sverige och försörjer samhället med information om geografi och fastigheter samt bidrar till hållbart samhällsbyggande och ekonomisk utveckling.
Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs. Lantmäteriet är platsen för dig som vill växa!

Arbetsuppgifter

Ärendemottagning i Gävle är en ny funktion som har ansvar för diarieföring, behörighetskontroll, post- och ärendehantering för all den post i landet som inkommer till Fastighetsbildning. Funktionen kommer på sikt att bestå av ca 18 medarbetare och ha en nyckelroll i verksamheten. Det är oerhört viktigt att det blir rätt från början, att det finns bra, effektiva processer samt gott samarbete mellan ansvarsfulla och kvalitetsmedvetna medarbetare. Arbetet innebär ett nära samarbete med kollegor samt dagliga interna och externa kontakter. Funktionen håller öppet alla vardagar, inklusive klämdagar, då vi turas om att tjänstgöra. Innehållet kan variera över tiden. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

  • Hantera inkomna handlingar till division fastighetsbildning
  • Scanna in och diarieföra ärenden i vårt handläggningssystem
  • Begära kompletteringar i ärenden
  • Kontrollera behörigheter
  • Ordna handlingar inför arkivering
  • Ha löpande kontakter med handläggare i pågående ärenden
  • Delta aktivt i funktionens utvecklingsarbete      

Kvalifikationer

Du har en högskoleutbildning eller eftergymnasial utbildning inom relevant område som t.ex. juridik, samhällsbyggnad eller kommunikation alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Lämplig bakgrund är då t.ex. registrator, mäklarassistent eller administratör inom juridisk verksamhet eller offentlig förvaltning. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och har mycket god datorvana.

Du kan på ett strukturerat och noggrant sätt planera och genomföra dina uppgifter i rätt tid och med god kvalité som resultat. Du är lugn, stabil och kontrollerad i pressade situationer och kan prioritera mellan flera arbetsuppgifter. Du är flexibel och arbetar självständigt utifrån givna ramar och eget omdöme. Du har lätt för att lära dig nya arbetsuppgifter och kan enkelt förstå samband i en arbetsprocess samt omsätta teoretiskt kunnande i praktiskt arbete. Då arbetet innebär både intern service och kontakter med externa kunder ser vi att du är kommunikativ och är serviceinriktad. Du har förmåga och vilja att dela med dig av din kunskap och har lätt för att samarbeta med kollegor. Med ditt positiva och relationsskapande sätt bidrar du till att gruppen löser sina uppgifter.

Meriterande är om du har kunskap och erfarenhet inom förvaltningsrätt, offentlighetsprincipen, fastighetsrätt samt handläggningssystemen Trossen och Agresso. Meriterande är också kunskap inom modern dokument- och ärendehantering, gärna med inriktning mot digital dokumentstyrning samt e-förvaltning.

Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i såväl tal som skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontakta oss

Om du vill veta mer så kontakta gärna Sandra Hjelmérus, funktionschef, telefon 026-63 33 78. Fackliga företrädare för Lantmäteri-akademikerna/SACO Isak Ståhle, telefon 024-36 74 06 och för ST inom Lantmäteriet Ragnar Oskarsson, telefon 026-17 16 39. Våra e-postadresser är fornamn.efternamn@lm.se.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Övrig information

Lantmäteriet strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Ansökan

Du ansöker via länk nedan. Om du istället väljer att skicka ansökan per brev, märk då kuvertet och ansökan med referensnummer 302-2017/1163, senast 2017-04-07. Postadressen till oss är Lantmäteriet, 801 82 Gävle. Handlingar per brev skannas. För att skärmbilden av handlingarna inte ska bli svårlästa ber vi dig så långt som möjligt undvika kraftiga färger som bakgrund eller mörkt skuggad bakgrund.



Dela den här sidan med andra

Kundundersökning

Har du använt någon av våra produkter eller tjänster under 2016?

Berätta vad du tycker om oss genom att svara på några frågor och var med i utlottning av biobiljetter!

Till kundundersökningen

Digitalt först

För en smartare samhällsbyggnadsprocess

Följ arbetet med Digitalt först. Här samlar vi även goda exempel – sänd oss dina!

Läs mer

Myndighetspost

Få din lagfartspost digitalt

I tjänsten Mina meddelanden får du ett e-postmeddelande när vi får in en ansökan om lagfart på din fastighet.

Läs mer

Kartor

Skriv ut din egen kartbok!

Zooma, panorera, ladda hem och skriv ut din egen kartbok i skala 1:50 000.

Läs mer

Taxeringsuppgifter

Dags att deklarera?

Har du sålt en fastighet under 2016? Så här tar du reda på fastighetens ingångsvärde.

Läs mer