Produktutvecklare, flexibel arbetsort

Produktutvecklare, flexibel arbetsort

Din roll hos oss

Vi söker dig som vill bli en del av vårt team, jobba som produktutvecklare och aktivt delta i och bidra till fortsatt utveckling, förvaltning, innovation och ökad digitalisering.

Som produktutvecklare i funktion Digital utveckling, inom verksamhetsområde Fastighetsinskrivning, arbetar du med förbättringar, ny- och vidareutveckling samt digitalisering av verksamheten och våra system. Du är länken mellan användare och teknik, mellan verksamhet och IT. Du är beredd att leda, delta i och genomföra förändringsarbete i form av processutveckling, kravhantering, testning och verifiering av våra applikationer, metodutveckling samt bidra till lagutveckling, rutinändringar och kvalitetsutveckling.

I detta ingår även teknisk support och förvaltning av Fastighetsinskrivningens system, där följande är de system som vi förvaltar idag och fler kan tillkomma;

• SFÄR

• SFIR

• E-ansökan

• Digital ansökan Fastighetsinskrivning

• Digital ansökan SFR

• Uppbördssystemet

• Ingivarregistret

• Pantsystem

Vidare ingår att planera och leda utbildningar och möten, ta fram informationsmaterial, vara ansvarig och samordnande part både mot andra delar inom Lantmäteriet och det egna verksamhetsområdet. Att delta i projekt- och arbetsgrupper med andra utvecklingsteam eller verksamhetsdelar inom Lantmäteriet är andra förekommande uppgifter.

Medarbetarna i arbetsgruppen är placerade på olika orter och vi träffas främst genom digitala möten, varför du ska se tekniken som verktyg och möjliggörare. Som arbetsgrupp träffas vi fysiskt ett fåtal gånger per år. Utöver dessa möten bör du vara öppen för att ibland resa (inom landet) till andra möten och uppdrag.

Vi erbjuder dig placering vid något av våra Fastighetsinskrivningskontor i Skellefteå, Härnösand, Mora, Norrtälje, Uddevalla, Eksjö, Gävle, Kiruna eller Hässleholm.

Vi arbetar teambaserat och eftersträvar ett öppet, prestigelöst och agilt arbetssätt där alla jobbar självständigt och är varandras coachande kollegor. Uppdraget utförs med en helhetssyn för verksamheten och Lantmäteriet, där innovation och ständiga förbättringar är en naturlig del i vardagen, för att nå bästa möjliga kvalitet med kundens fokus.

Din profil

Vi söker dig som har goda kunskaper om och erfarenhet av handläggning av ärenden inom Fastighetsinskrivningens verksamhetsområde.

Det är meriterande om du har kunskap om och erfarenhet av något eller några av följande områden; utveckling och förvaltning av IT-system, processutveckling, kvalitetsutveckling, driva förbättringsarbete, projektarbete eller analys och sammanställning av resultat och statistik.

De personliga egenskaperna är mycket viktiga i ett distanssamverkande team och dessa egenskaper värderas därför högt vid sidan om kunskap och erfarenhet.

Som person trivs du med att arbeta i ett distanssamverkande team. Du är engagerad, initiativtagande och har god förmåga att agera både självständigt och i grupp. Du har god förmåga att planera, prioritera och organisera ditt arbete och slutför det som påbörjats. Vidare är du mål- och resultatinriktad, noggrann och analytisk, och har god förmåga att sammanställa och visualisera resultat.

Vidare tycker du om och ser möjligheter med förändringar och förbättringsarbete, är pedagogisk och kommunicerar på ett tydligt och konstruktivt sätt. I arbetet behöver man vara kreativ och kunna hitta och genomföra lösningar på problem. För tjänsten är det viktigt att ha ett helhetsperspektiv och du är bekväm med att arbeta med IT och teknik. Du har lätt för att snabbt lära dig nya system och arbetssätt.

Tjänsten hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning.

Övrig information

Om Lantmäteriet

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

I Sverige finns 3,36 miljoner registrerade fastigheter. Hos oss bidrar du till att säkra ägandet av Sveriges fastigheter genom att informationen i fastighetsregistret är riktig. Ditt arbete lägger grunden till en fungerade kredit-och fastighetsmarknad.

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdag:
Ansök här
Referensnummer: C186266-2024-5

Anställningsvillkor

Tjänsteort: Ospecificerad kommun (Sverige)
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Kontaktpersoner

Susanne Forsberg
Funktionschef
Telefon: 0910-72 55 74

Fackliga företrädare

Fredrik Häggström
ST inom Lantmäteriet
Telefon: 0910-72 55 63
Marcus Törnqvist
SACO-S inom Lantmäteriet
Telefon: 0611-25939

Dela sidan